Brillintaussie.blogg.se

Livet med en Aussie och Schäfer

Uppletande för pojkarna

Publicerad 2015-10-02 18:45:22 i Allmänt,

Idag åkte vi ut till skogen och pojkarna fick köra uppletande. Emir utvecklas fint och jag har börjat klura hur jag ska ge honom större utmaningar, har ni några tips? Uppletande är verkligen nytt för mig och mina kunskaper är små inom detta område- vilket gör det mer spännade och roligt!  Föremålen ramlar in och han har nästan lite väl bråttom kan jag tycka ut och leta nästa föremål. Däremot något vi faktiskt måste jobba på är att hans sökområde går utanför den vallade rutan, han drar stora lovar utanför innan han vänder tillbaka. Som att han bara måste kontrollera vart gränserna går, intressant.
 
Lizard fick prova för andra gången, körde med ett föremål med synlig retning. Han söker av fint och slutar inte arbeta fören han hittar föremålet och förvånade mig genom att söka sig ifrån och jobbade väldigt metodiskt! Han är i vardagen den av mina hundar som är minst självständig och det gör kanske han jag underskattar honom arbetsmässigt i de självständiga arbeterna? Men han har motbevisat mig återigen min lilla pojke.
Fortfarande inte vant mig tror jag de dom andra två är väldigt självständiga.
 
 
Slänger in en bild på Lizard och Ila som min vän Andrea har fotat!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mitt liv med mina tre hundar, två aussies och en schäfer

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela