Brillintaussie.blogg.se

Livet med en Aussie och Schäfer

Trollheads Emir

Publicerad 2014-10-24 19:40:00 i Allmänt, GSD, Schäfer, Vardag,

 
Under hösten så har en schäferkille fått bli en del av våran familj. Roligt att testa en annan ras men framförallt utvecklande för min del. Ska ärligt säga att jag inte har haft schäfern i åtanke som ras. Jag tycker om att utvecklas och det tror jag defintivt jag kommer göra men två olika indiver, men än så länge upplever jag dom inte så himla olika ,men klart dom skiljer sig åt också. Kanske beror det på att egenskapsmässigt har dom båda det jag söker.
 
Än så länge har han visat sig vara en nervstark kille utan ljud. Väldigt miljöstark och säker hund med stor intigritet. Trygg individ som vet vart han har tassarna här på jorden, men mer behov av mig än vad Ila har vilket jag gillar. Söker mycket kontakt och är väldigt rolig att jobba med,trevlig kille helt enkelt.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Elin

Publicerad 2014-11-02 08:42:54

Åh, så fina de var! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mitt liv med mina tre hundar, två aussies och en schäfer

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela