Brillintaussie.blogg.se

Livet med en Aussie och Schäfer

Två träningsdagar!

Publicerad 2013-12-31 12:54:00 i Träning,

Har så mycket att skriva ned,så mycket jag vill komma ihåg och minnas. Men tiden räcker inte riktigt till. Jobbat väldigt mycket och när jag inte jobbat har jag fokuserat på Ila.
 
Både igår och i Lördags var i iväg i inomhuslokal och tränade. I lördags blev jag väldigt splitrad och gjorde egentligen ingenting med Ila.
 
i trappan påväg upp i lokalen blev Ila panikslagen. livrädd för trappen. Min modiga orädda hund, rädd? Tror att jag blev minst sagt chockad. Fick upp henne för trappan, Funderade och diskuterade lite grann runt detta och sedan gick vi upp och ned, upp och ned , detta tog ca 5 min. Hon var låg och strök sig längst väggen men hon skrek inte och kunde gå lös i trappan. Jag hoppas detta bara är hormoner och spöken i huvudet på henne. Intressant...
 
Vi körde miljösök och då körde hon på precis som vanligt. Hög svans och med super härlig attityd och säkerhet. De rummet vi var i var mörkt, rör lite överallt, olika matrial på golv. Någon gammal maskin, paketerade balar, plankor m.m!
 
Igår så var vi i drängsmark och träffade Alicia med Jill, super kul blir så sällan vi träffas! Även här vart de inte så mycket då jag var helt tom i huvudet efter en minst sagt hektisk dag på jobbet.
Ila var super TAGGAD. Visste inte riktigt vart hon skulle ta vägen. haha! Men trots en seg och trött matte var hon riktigt duktig. Vi provade lite ingångar med stora handrörelser och hon var så taggad att hon hamnade lite långt fram annars satt hon bra. 
 
När Emma körde Essi genom en tunnel så tog Ila för sig och ville hon med, gjorde allt för att få belöning hon också, när de inte gick att göra som Essi gjorde så kastade hon sig upp på tunnen och över. Haha hon vill verkligen så gärna göra rätt och söker sig till rätt *beteenden* vilket är en väldigt bra egenskap.
 
Hon kikade på när både Essi och Jill körde rutan, så för skojs skull fick hon testa, helt utan krav.
Se & lär brukar man säga, de fungerar för Ila också ;)
 
 
 
 
Lördagens gäng!
 
 
Tisdagens träningsgäng!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mitt liv med mina tre hundar, två aussies och en schäfer

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela